2012-09-12
 23:07:00

Lite semester...


...nej, det skulle inte sitta fel! Saknar våra weekends i Falkenberg och på Skrea strand. Nu känns det att det har blivit höst på riktigt och jag har gått in i någon slags dvala. Vaknar aldrig riktigt utvilad, är trött i hela kroppen och huvudet känns riktigt tungt. Jag brukar ju vanligtvis älska hösten men i år funderar jag på att gå i ide.
 

En fin kväll på Skrea strand

Något som jag verkligen inte gillar med hösten är att man varje eftermiddag har en lerig häst att göra ren. Jag fattar inte hur han bär sig åt. Idag var han värre än värst och hade en hel skog i svansen. När han dessutom inte tycker om vattenslangen går det inte särskilt smidigt. Jag var rätt blöt efteråt kan man säga. Vad gör man åt dessa hästkrakar? Sätter på dem täcke kanske, men jag vill ju undvika det när det är fint väder, han är ju ingen chihuahua precis. Överväger dock att använda täcke lite oftare för det är nog skonsammare både mot honom och oss för att slippa bråka i duschen en timme varje dag.

Igår tappade han en sko igen. Förvånad? Nej! Nu var det visserligen dags för skoning nästa vecka ändå så det var
ju inte så farligt denna gången. Det betydde att jag inte kunde rida idag men imorgon får han nya skor så då jädrar!
 
Lite renare, men hur länge då?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: