2012-06-20
 22:35:17

Att inte bli trodd

Idag har vi fått njuta lite mer av sommarvädret även om det har blåst. Dock så vaknade jag med ett huvud som kändes som en vattenmelon. Den här himla gräsallergin håller på att döda mig känns det som. Ögonen är sprängröda och det ser ut som de ska ploppa ut vilken sekund som helst. Undrar hur det ska gå när vi ska provrida hästarna imorgon då. Det späder ju på det ännu mer. Jag får helt enkelt ladda upp med ögondroppar och nässpray.

Jag känner att jag måste skriva av mig lite om en händelse från förra veckan som gjorde mig så himla förbannad. Det var nämligen så att det i mitten av förra veckan damp ner ett brev från Konofogden i brevlådan. Jag blev helt hysterisk eftersom jag alltid betalar mina räkningar samma dag som jag får dem. Det här var en räkning från Radiotjänst som hade gått till Kronofogden för räkningar jag inte ens har fått. Jag har till och med ringt och kollat varför jag inte har fått några räkningar och de sa att det var lugnt och att de skulle komma så småningom men att det tog lite tid när man hade anmält tv-licens. Fly förbannad ringde jag upp både Kronofogden och Radiotjänst. Från Kronofogden fick jag ett jättetrevligt bemötande och de sa att jag skulle skriva och begära rättelse för detta. Radiotjänst hade däremot inte lika trevligt bemötande. De hävdade att de hade skickat fyra fakturor och inte fått några i retur. De hävdade att det inte längre var deras ansvar eftersom det hade gått till Kronofogden. Vi har inte haft problem med någon annan post och vi har kontrollerat så att de varken har skickats till Borås eller Tranås men icke. Jag försökte förklara att jag inte kunde ta ansvar för fakturor som jag inte har fått men hon hävdade motsatsen och att det inte syntes i deras papper att jag hade ringt in tidigare sedan lade kärringen på. Aahhh! Vad förbannad jag blir på sådant oprofessionellt bemötande. Räkningarna är i vilket fall som helst betalda och klara men det ska inte bli så här fel så man blir anklagad för att inte betala räkningar man inte har fått. Att sedan inte bli trodd är det värsta. Dock vet jag att andra personer har råkat ut för precis samma sak.

Åter till något roligt. Imorgon ska vi som sagt åka och provrida hästar på Visingsö, jag och Moa (min pojkväns lillasyster). Jag ser fram emot det så himla mycket. Det ska bli superroligt att få börja rida igen och dessutom ha egen häst. Ikväll var vi ute och gick en riktigt långpromenad och jag gick med stavarna. Jag vill ju passa på att träna lite inför skidåkningen i vinter. Jag har nämligen anmält mig till arbetsplatsklassikern.

Nehe, nu ska jag krypa ner i sängen för imorgon ska vi upp rätt så tidigt. God natt på er!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: