2012-06-25
 20:27:13

Det börjar närma sig

Hej på er alla glada och goa!

Dagen med stort D är snart här. På onsdag åker vi och hämtar hästen. Det ska bli så roligt att få börja med en aktivitet som skänker så mycket livsglädje igen. Jag förstår inte riktigt varför jag höll upp ett tag. Det var något annat som styrde mig hårt under några år istället. Jag är så tacksam över att ha fått möjligheten att ta tag i detta intresse igen.


Jag njuter för fullt av tillvaron.


La Mans ser rätt nöjd ut han också.

Höften och svanskotan mår fortfarande inte så bra. Kryckorna har jag dock kastat i väggen men jag funderar på att köpa en simring för det gör himla ont att sitta ner så jobbet blir inte så roligt. Jag hoppas det ger med sig snart.

Något annat som börjar närma sig är utredningen på psyk. Det är i nästa vecka jag ska dit. Jag är lite orolig att de inte kommer ta det så allvarligt i och med att jag mår så fruktansvärt bra för tillfället. Men rätt som det är så kommer de där djupa svackorna igen. Men jag vet inte, det kanske är så här det är, jag kanske måste ha mer tålamod, vad vet jag. Läkningsprocessen är lång, det vet jag men jag bör inte vara så skör efter att ha kommit så långt på vägen.

Idag kom även tankar på utseende, kropp och vikt upp. Det var ett tag sedan jag granskade mig själv så kritiskt nu men när jag tittade på bilder från sjukdomsperioden högg det till. Har jag verkligen blivit så stor jämfört med då?! Samtidigt slog mig motsatta tanke. Har jag verkligen varit så tunn och späd?! Jag kan välja hur jag vill se det. Jag mår så pass mycket bättre idag men någon del i mig längtar tillbaka till skalet jag hade då. Det ser så lätt och så oskuldsfullt ut. Jag är inte fullt nöjd med kroppen idag om jag ska vara ärlig, men jag är lycklig och fullt nöjd med mitt liv. Det är en betydlig skillnad.

Slut på grubblerier för idag. Nu ska jag göra lie tråkiga saker som att betala räkningar och göra klart månadens budget sedan blir det teven eller en bok.

Hej på er alla fina!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: